Activități în desfășurare în luna septembrie 2025

Dragi studenți, mai jos puteți consulta programul Săptămânii de inițiere „Bun venit la UVT!” pentru studenții din grupul țintă al proiectului.

 
Pe parcursul acestei săptămâni, studenții înmatriculați în anul I de la programele de studii universitare de licență și care sunt parte din grupul țintă al proiectului „Be the first, become your best!” sunt așteptați la UVT pentru a descoperi ce înseamnă să fii student, cum funcționează mediul universitar și ce oportunități au din această postură.
 
Programul Săptămânii de inițiere la UVT cuprinde evenimente introductive și de acomodare, sesiuni de informare, sesiuni de consiliere și orientare în mediul universitar, tururi ale municipiului Timișoara și vizite la instituțiile culturale din oraș, activități de teambuilding, evenimente culturale, conferințe, dezbateri, expoziții, spectacole de teatru, proiecții de film, concerte etc.
 
În cadrul activităților pregătite special pentru „boboci”, aceștia vor afla mai multe despre universitate și modul în care ea funcționează, despre programul lor de studii, despre drepturile și oportunitățile pe care le au ca studenți UVT, despre cadrele didactice cu care vor interacționa, despre orar și multe alte informații necesare pentru a avea o studenție de poveste. De asemenea, aceștia vor avea ocazia să descopere Timișoara și instituțiile ei culturale și să participe la o serie întreagă de evenimente cultural-artistice.
 
În cadrul acestei săptămâni, miercuri, de la ora 15:30, sunteți așteptați în Amfiteatrul A11 (sediul central al UVT, bd. Vasile Pârvan nr. 4, etajul 1) la întâlnirea introductivă a studenților din grupul țintă al proiectului „Be the first, become your best!”, unde vă veți întâlni cu o parte a echipei de implementare și veți afla mai multe detalii despre activitățile proiectului, facilitățile și obligațiile voastre și veți putea adresa întrebări. La această întâlnire, pe lângă studenții din anul I sunt așteptați și studenții înmatriculați în anul II care fac parte din grupul țintă al proiectului.
 
* la fiecare activitate studenții din grupul țintă își vor înregistra participarea pe lista de prezență. 

În curs de actualizare

Descrierea activităților dedicate studenților din grupul țintă

Această activitate urmărește în cadrul proiectului facilitarea procesului de adaptare de la mediul preuniversitar la mediul universitar pentru studenții din cadrul grupului țintă înmatriculați în anul I al ciclului de studii universitare de licență, iar pentru studenții din cadrul grupului țintă înmatriculați în anul II al ciclului de studii universitare de licență, se urmărește facilitarea tranziției în noul an universitar. În acest sens, se vor organiza două întâlniri distincte cu aceștia, diferențiate în funcție de anul de studii în care sunt înmatriculați studenții, în care experții grup țintă și experții consiliere, împreună cu echipa de proiect, le vor prezenta activitățile de acomodare, orientare, integrare, consiliere și sprijin de care pot beneficia pe durata studiilor universitare, respectiv în cadrul proiectului.

Activitatea va fi susținută în perioada săptămânii de dinaintea începerii activităților didactice, în cazul în care va fi constituit grupul țintă, sau ulterior, după definitivarea acestuia. Activități pentru studenții din anul I de studii:

  • Prezentarea structurii universității, a drepturilor și obligațiilor studențești, a procedurilor și regulamentelor pe care trebuie să le cunoască, a modalității de organizare a procesului educațional, a serviciilor și facilităților de care pot beneficia, cu precădere cele aferente parcursului educațional din cadrul anului I al ciclului de studii universitare de licență;
  • Prezentarea echipei de proiect și a planificării activităților proiectului;
  • Prezentarea studenților tutori, a modalității desfășurării programului Peer To Peer Tutoring și realizarea unui tur al universității și al campusului universitar.

 

Aceste activități vin în completarea programului general din cadrul „Săptămânii de inițiere”, fiind adaptate în funcție de momentul constituirii grupului țintă și în funcție de nevoile acestora. Pentru studenții din cadrul grupului țintă înmatriculați în anul I al ciclului de studii universitare de licență, astfel de întâlniri le pot oferi o înțelegere mai clară și cuprinzătoare a modului de funcționare și de organizare a mediului universitar, a resurselor disponibile și a modalităților de sprijin academic, social și emoțional. Prin intermediul prezentării echipei de proiect și a studenților tutori, aceștia se pot simți parte a unei comunități susținătoare în care vor primi sprijinul necesar pentru a se integra cu succes în viața universitară.

Activități pentru studenții din anul II de studii:

  • Reactualizarea informațiilor cu privire la structura universității, drepturile și obligațiile studențești, procedurile și regulamentele pe care trebuie să le cunoască, serviciile și facilitățile de care pot beneficia, cu precădere cele aferente parcursului educațional din cadrul anului II al ciclului de studii universitare de licență;
  • Prezentarea echipei de proiect și a planificării activităților. Această întâlnire va fi adaptată în funcție de etapa de proiect în care se află studenții din grupul țintă (studenții aflați în anul I sau anul II de proiect) – sesiuni de feedback de grup, colectarea așteptărilor beneficiarilor etc.

 

Prin aceste activități, studenții din cadrul grupului țintă înmatriculați în anul II al ciclului de studii universitare de licență vor fi echipați nu doar cu cunoștințe esențiale, ci și cu încredere în parcursul lor academic și în beneficiile pe care le pot obține din experiența universitară.

Va fi format un grup de studenți tutori, a căror activitate se va adresa numai studenților din anul I al studiilor universitare de licență din grupul țintă, cu obiectivul de a facilita învățarea și adaptarea la mediul academic. Aceștia vor activa pe parcursul ambelor semestre ale anului universitar, în baza unui contract de voluntariat, trecând prin următoarele etape: selecție, participare la sesiunile de formare, crearea planului de activitate adresat studenților din grupul țintă cu care vor colabora, implementarea activităților și evaluarea acestora prin feedback.

Pentru a oferi o experiență completă studenților din grupul țintă, aceștia vor fi invitați să preaia rolul de student tutore în edițiile următoare ale programului Peer to Peer Tutoring, când vor fi în anii II sau III al ciclului de studii universitare de licență, pentru a facilita dezvoltarea personală și profesională a acestora, schimbul reciproc de experiențe cu studenții de anul I cu profil similar, proveniți din categorii sociale asemănătoare, oferirea de sprijin emoțional și dezvoltarea sentimentul de apartenență la comunitate UVT, observând impactul activităților lor.

Evaluare preliminară se realizează prin intermediul a două chestionare completate de studenți la începutul anului universitar (în Săptămâna de inițiere la UVT, înaintea începerii activităților didactice sau în primele două săptămâni de activități didactice).

Scopul evaluării preliminare este de a identifica nivelul de dezvoltare și eventualele lacune în abilitățile de învățare ale studenților, dar și potențiali predictori care pot duce la renunțarea la studii.

Itemii chestionarelor analizează diverși factori pe care literatura de specialitate i-a identificat ca fiind importanți în determinarea succesului academic și evitarea fenomenului de abandon universitar. Printre aceștia se numără factori motivaționali și de interes, modalități de abordare a învățării, abilități de gândire reflexivă și gândire critică, abilități colaborative și tendințe de procrastinare academică.

Chestionarul referitor la abilitățile de învățare ale studenților se aplică la începutul fiecărui an de studii al ciclului de studii universitare de licență.

Astfel, datele colectate prin intermediul acestor chestionare în anii I și II de proiect, sau în anii anteriori desfășurării proiectului, pentru studenții din ani de studii mai mari eligibili pentru a fi parte din grupul țintă, vor fi utilizate pentru a identifica studenții care au cea mai mare nevoie de sprijin prin intermediul activităților proiectului și pentru construirea programului de sprijin individualizat fiecărui student.

Pentru a crește eficiența demersurilor asociate cu procesul de evaluare preliminară a studenților, pe baza răspunsurilor colectate de la membrii studenți ai grupului țintă se va realiza un raport de evaluare, care va fi discutat cu studenții din grupul țintă în cadrul unor ședințe de consiliere educațională (luna noiembrie a fiecărui an de proiect).

Astfel, în baza rezultatelor colectate în urma evaluării preliminare și a unor interviuri individuale/de grup cu fiecare membru student al grupului țintă, experții consiliere și grup țintă vor elabora pentru fiecare student planul personalizat/programul de sprijin individualizat, care va conține cele mai potrivite activități suport identificate în urma stabilirii nevoilor de sprijin ale studenților.

Acordarea sprijinului pentru prevenirea și combaterea abandonului universitar în rândul studenților și a subvențiilor este condiționat de frecvența regulată la activitățile didactice, de rezultatele obținute și de parcurgerea etapelor din planul personalizat/programul de sprijin individualizat, motiv pentru care studenții din grupul țintă vor fi informați cu privire la obligativitatea respectării etapelor din planul personalizat/programul de sprijin individualizat și cu privire la frecvența participării la activitățile menționate de acesta (minimum 2 activități pe lună).

Studenții își vor alege, în baza recomandărilor făcute de Experții consiliere, activitățile/serviciile care se potrivesc cel mai bine nevoilor lor de dezvoltare.

Planul personalizat/programul de sprijin individualizat va fi actualizat pentru fiecare student din grupul țintă la începutul celui de-al doilea an de participare în proiect, în baza parcursului educațional, a rezultatelor chestionarului de evaluare preliminară aplicat la începutul celui de-al doilea an de proiect și a nevoilor de dezvoltare ale studenților, identificate în urma unor interviuri desfășurate cu aceștia.

Activitatea de consiliere individuală/de grup se va desfășura pe întreaga perioadă a proiectului, studenții din grupul țintă putând solicita, în funcție de nevoile pe care le prezintă, participarea la ședințe de consiliere, în baza unui formular de înscriere, după cum urmează:

  • Consiliere educațională – reprezintă procesul de orientare-învățare care se adresează studenților din grupul țintă cu scopul abilitării acestora cu cele mai eficiente metode, tehnici și procedee de gestionare și rezolvare a problemelor lor educaționale;
  • Consiliere în carieră și orientare vocațională – se concentrează pe sprijinirea studenților din grupul țintă în procesul de clarificare a scopurilor și aspirațiilor personale. Aceast serviciu facilitează înțelegerea propriei identități, luarea de decizii informate, încurajarea asumării responsabilității pentru propriile acțiuni și oferă instrumente pentru gestionarea carierei și a tranzițiilor de la mediul academic la piața muncii.
  • Consiliere în scop de optimizare personală – urmărește ameliorarea problemele (subclinice) psiho-emoționale și de comportament ale studenților din grupul țintă. Expertul consiliere oferă suport, îndrumare și instrumente practice pentru a-i ajuta pe studenții din grupul țintă să-și atingă obiectivele și să-și îmbunătățească calitatea vieții.

Participarea studenților la activitățile de consiliere individuală este voluntară.

În funcție de nevoile individuale, fiecare student din grupul țintă poate solicita consiliere sau nu, și poate participa la mai multe ședințe de consiliere individuală pe parcursul anului de proiect în care este înscris. Cu toate acestea, obligativitatea unei ședințe de consiliere individuală se aplică la intrarea în grupul țintăstudenții din grupul țintă trebuie să participe la o ședință de consiliere educațională individuală/de grup pentru prezentarea rezultatelor în urma evaluării preliminare, în vederea elaborării programului de sprijin individualizat, respectiv în anul II de grup țintă, în vederea actualizării programului de sprijin individualizat.

Începând cu luna noiembrie, în fiecare an de proiect se vor desfășura activități didactice remediale, ca activități de sprijin pentru prevenirea și combaterea abandonului universitar în rândul studenților din grupul țintă.

Activitățile didactice remediale sunt concepute ca fiind un instrument suport în îmbunătățirea nivelului academic al studenților din grupul țintă cu dificultăți de învățare și aducerea acestora la același nivel cu restul studenților. Aceste activități didactice vor veni în completarea procesului didactic desfășurat în cadrul programelor de studii la care sunt înmatriculați studenții, oferind sprijin în remedierea dificultăților de învățare.

Activitățile remediale vor fi desfășurate de cadre didactice universitare din cadrul Universității de Vest din Timișoara, timp de 3 luni în fiecare an de derulare a proiectului, în lunile noiembrie, decembrie și ianuarie.

Profilul și conținutul activităților didactice remediale va fi stabilit în funcție de componența (an și domeniu de studii) și nevoile identificate la nivelul grupului țintă în urma aplicării chestionarelor de evaluare remedială, dar și în urma unor eventuale testări a cunoștințelor de specialitate necesare parcurgerii programelor de studii la care sunt înmatriculați acești studenți.

Fiecare cadru didactic care susține activități didactice remediate va întocmi un plan remedial adaptat la nevoile studenților din grupul țintă cu care va lucra, în baza cărora va desfășura activitățile didactice remediale.

Prin tehnici de învățare activă, metode eficiente de gestionare a timpului și dezvoltarea unor obiceiuri de studiu sănătoase, ne propunem să contribuim la îmbunătățirea performanțelor academice și la creșterea motivației studenților din grupul țintă.

În acest sens, în fiecare an de proiect, în perioada noiembrie-ianuarie, vom desfășura un program de ateliere dedicate dezvoltării abilităților de învățare ale studenților din grupul țintă, în vederea maximizării potențialului lor academic.

Tematicile abordate vor fi: Învățare activă & colaborativă – strategii de învățare, Motivația în învățare, Starea afectivă și procesul de învățare – Cum gestionez stresul și anxietatea?, Ascultarea activă și luarea de notițe, Managementul timpului, Gândirea critică și creativă.

Planificarea lor se va realiza în funcție de nevoile prezentate de grupul țintă și marcate în planul personalizat/programul de sprijin individualizat. Participarea la aceste ateliere va contribui semnificativ la dezvoltarea competențelor esențiale pentru succesul academic și profesional al studenților din grupul țintă, oferindu-le instrumentele necesare pentru a deveni cursanți autonomi și eficienți.

Astfel, aceștia vor învăța să gestioneze mai bine provocările academice și emoționale, să colaboreze productiv cu colegii lor și să aplice cunoștințele dobândite în contexte reale, consolidându-și abilitățile pentru viitoarele cariere și dezvoltarea personală pe termen lung.

În cadrul proiectului propunem cel puțin nouă tematici de psihoeducație, integrând intervenții adecvate cerințelor studenților din grupul țintă, oferite în mod secvențial în timpul celor trei ani de proiect, în perioada martie-mai, tematicile putând fiind abordate, adaptate sau completate în funcție de nevoile identificate ale grupului țintă:

  • BrightSelf: Cum să-mi dezvolt stima de sine?
  • Despre discriminare, stereotipuri și prejudecăți
  • Asertivitatea – model de comunicare
  • Adicții de substanțe | Independență vs. dependență
  • Eu ce simt? – O discuție despre emoții
  • Wellbeing & Stil de viață sănătos
  • Act it out: Educație pentru drepturile omului
  • Șanse egale și diversitate
  • Educație pentru dezvoltare durabilă | Construim un viitor sustenabil.

 

Aceste tematici au fost alese pentru a răspunde diverselor provocări și nevoi cu care se confruntă studenții din grupul țintă, promovând dezvoltarea personală, socială și academică, printr-o abordare integrată ce include aspecte esențiale precum sănătatea emoțională, abilitățile de comunicare, conștientizarea și combaterea discriminării, și sustenabilitatea.

În cadrul proiectului ne propunem să organizăm un program de mentorat de grup sistematic (anul II de proiect și anul III de proiect), cu focus pe dezvoltarea profesională a studenților din grupul țintă, pe parcursul a trei întâlniri (I. Intercunoaștere & așteptări, II. Explorarea oportunităților de pe piața muncii, III. Planificarea carierei și setarea de obiective).

Mentorii externi, împreună cu experții consiliere, vor facilita un context de formare privind:

  • explorarea activităților pentru dezvoltarea carierei;
  • descoperirea ocupațiilor specifice programului de studii;
  • investigarea oportunităților de angajare specifice programului de studii;
  • identificarea și analiza unor modele de carieră;
  • prezentarea tehnicilor și strategiilor de operaționalizare a obiectivelor educaționale și de carieră (SMART/SWOT);
  • planificarea traseului profesional.

 

Ne propunem ca mentorii externi contractați să fie alumni ai universității sau persoane reprezentative din domenii cheie relevante programelor de studii la care sunt înmatriculați studenții din grupul țință.

Astfel, experiența și cunoștințele acestor mentori vor oferi studenților din grupul țintă perspective valoroase și conexiuni directe cu sectorul economic, facilitând o integrare mai ușoară și rapidă pe piața muncii, adaptată la schimbările frecvente din domeniu. 

Impactul activităților suport asupra studenților din grupul țintă va fi monitorizat pe întreaga perioadă a proiectului, după cum urmează:

  • prin ședințe de monitorizare realizate lunar atât între membrii echipei de proiect, cât și prin ședințe individuale/de grup realizate cu studenții din grupul țintă ori de câte ori este cazul;
  • prin centralizarea frecvenței participării acestora la activitățile didactice aferente programului de studii universitare de licență la care sunt înmatriculați și a notelor obținute la evaluări;
  • prin chestionare de feedback – după anumite activități din programul de sprijin individualizat, studenții vor primi spre completare scurte chestionare de feedback, în care să menționeze cât de satisfăcuți sunt de activitatea la care au participat, precum și ce aspecte consideră ei că ar trebui îmbunătățite;
  • prin chestionare lunare – în care să menționeze pe o scală de la 1 (foarte scăzut) la 10 (foarte ridicat), care este nivelul satisfacției pe care o resimt vis-a-vis de parcursul lor educațional. Se vor nota și aspectele dificile cu care au trebuit să se confrunte în luna respectivă, precum și aspectele pozitive și lucrurile la care au avut succes și care le-au permis să-și pună în evidență calitățile și punctele forte. În funcție de informațiile obținute lunar în urma activităților de monitorizare, programul de sprijin individualizat poate suferi adaptări pentru a se plia mai bine nevoilor studenților.

Fiecare student din grupul țintă va beneficia de un suport financiar constând într-o subvenție de 330 de lei/lună, acordată în perioada octombrie-iunie, timp de doi ani universitari, cu condiția participării la programul de sprijin individualizat elaborat în urma evaluării preliminare efectuate după înscrierea în grupul țintă.

Pentru a veni în sprijinul studenților, în cadrul proiectului vor fi susținute cheltuielile pentru masă pentru 25 din totalul studenților din grupul țintă. Studenții beneficiari de această formă de sprijin vor fi cei cu veniturile cele mai reduse, care vor fi identificați prin intermediul documentelor justificative încărcate în dosarele depuse în vederea obținerii bursei sociale.

Studenților selectați le vor fi susținute cheltuielile pentru masa de prânz, în limita a 30 de lei/zi, 5 zile /săptămână, pe parcursul a cel mult 17 săptămâni/semestru (14 săptămâni de activitate didactică + 3 săptămâni de sesiune de examene), în fiecare an universitar în care aceștia vor face parte din grupul țintă (nu mai mult de doi ani universitari), rezultând maximum 170 zile de sprijin pentru masă/student/un an de proiect.

Prin această măsură se urmărește reducerea riscului de abandon universitar, sprijinirea studenților pentru a depăși diferite grade de defavorizare, precum și creșterea ratei de absolvire a studenților din grupul țintă.

Studenții din grupul țintă care locuiesc într-un cămin al Universității de Vest din Timișoara vor putea solicita conducerii UVT scutirea de taxă de cazare, cererea lor urmând a fi analizată și aprobată în corelare cu situația lor socială.

În vederea depășirii gradelor de defavorizare care pot determina abandonul universitar, studenții din grupul țintă care au nevoie vor putea beneficia prin intermediul proiectului de echipamente electronice IT – laptopuri – care să le faciliteze procesul de învățare pe perioada studiilor universitare. Digitalizarea procesului didactic la toate nivelurile învățământului s-a dezvoltat tot mai mult în ultimii ani, dar mai ales în instituțiile de învățământ superior, astfel că accesibilizarea digitală trebuie asigurată inclusiv pentru studenții din medii defavorizate, cu posibilități financiare reduse. Pentru combaterea acestui factor care poate contribui la abandon, un număr de 30 de studenți (15%) din grupul țintă va beneficia de echipamente IT – laptopuri achiziționate prin intermediul proiectului, în limita a 3000 lei/laptop.

Laptopurile vor fi acordate prioritar studenților cu veniturile cele mai reduse, care vor fi identificați prin intermediul documentelor justificative încărcate în dosarele depuse în vederea obținerii bursei sociale, și care nu dispun de un astfel de echipament IT. Vor fi acceptate și cereri distincte din partea studenților grupului țintă care nu dispun de un astfel de device, în baza criteriilor de eligibilitate.

În luna decembrie a fiecărui an de proiect, cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor cu Dizabilități, va fi organizat câte un atelier dedicat înțelegerii problemelor asociate dizabilității și promovării susținerii demnității, drepturilor și bunăstării persoanelor cu dizabilități.

Astfel, studenții din grupul țintă vor avea oportunitatea să se implice și să dobândească cunoștințele necesare în vederea asigurării șanselor egale pentru persoanele cu dizabilități și evitării stigmatizării sau discriminării acestora.

Activitatea de conștientizare va fi adresată prioritar membrilor grupului țintă ai proiectului, dar va fi deschisă tuturor celor interesați de la nivelul instituției de învățământ superior, pentru a maximiza impactul acesteia. Această acțiune de conștientizare și sensibilizare este centrată pe schimbarea mentalităților și creșterea nivelului de integrarea a studenților cu dizabilități în fiecare aspect al vieții academice, sociale și culturale.

Studenții cu dizabilități înmatriculați la Universitatea de Vest din Timișoara la ciclul de studii universitare de licență vor fi incluși în mod prioritar în grupul țintă al proiectului, în măsura în care aceștia vor fi eligibili și își exprimă acordul de a lua parte la activitățile proiectului.

Prin intermediul proiectului, aceștia vor beneficia permanent de sprijin și îndrumare din partea unui expert specializat în lucrul cu studenți din această categorie. Astfel, prin implementarea unui program specializat de sprijin se pot identifica și elimina barierele structurale și atitudinale care împiedică participarea activă a acestor studenți la procesul educațional.

Expertul specializat în lucrul cu studenții cu dizabilități va elabora un program de sprijin și accesibilizare pliat pe nevoile studenților cu dizabilități din grupul țintă, oferindu-le acestora servicii de consiliere și îndrumare constantă pentru minimizarea gradelor de defavorizare care ar putea determina abandonul universitar.

În lunile februarie și martie ale fiecărui an de proiect se vor organiza ateliere de educație financiară pentru studenții din grupul țintă, cu scopul de a-i învăța pe aceștia cum să-și gestioneze resursele financiare și de a le dezvolta competențele financiare. Vor fi organizate câte 2 workshopuri în fiecare an de proiect, în cadrul cărora vor fi invitați specialiști în domeniul financiar, pentru a le oferi studenților cunoștințele necesare pentru a face alegeri financiare cât mai responsabile.

Activitățile de educație financiară vor include prezentări și discuții interactive despre conceptele financiare de bază, precum și despre tehnicile de economisire și de investiții și de gestionare a bugetului. Scopul acestor activități este de a crește nivelul de conștientizare și de înțelegere a conceptelor financiare de bază, ceea ce le va permite studenților din grupul țintă să își planifice viitorul financiar, să își gestioneze mai bine bugetele și cheltuielile și să ia decizii informate privind viitoarele investiții.

Scopul principal al taberelor educaționale este de a oferi studenților din grupul țintă oportunități de învățare și dezvoltare într-un mediu non-formal și stimulativ.

Așadar, ne propunem prin intermediul taberelor educaționale, desfășurate în afara mediului academic tradițional, să facilităm o serie de oportunități de învățare experiențială pentru studenții din grupul țintă, prin intermediul unor ateliere dedicate dezvoltării competențelor transversale și îmbunătățirii stării de bine (competențe de lucru în echipă, de leadership, de comunicare eficientă, de gândire critică etc.). De asemenea, urmărim facilitatea unor experiențe sociale care să îi ajute pe studenții din grupul țintă să contruiască prietenii durabile, în vederea dezvoltării sentimentului de apartenență la comunitate.

Pe parcursul celor 3 ani de proiect, sunt prevăzute 4 tabere educaționale (1 tabără – primul an de proiect, 2 tabere – anul II de proiect, 1 tabără – anul III de proiect), defășurate în perioada aprilie-mai a fiecărui an universitar, într-una dintre cabanele aflate în folosința Universității de Vest din Timișoara (Poiana Mărului sau Gărâna, jud. Caraș-Severin), în general în perioada vineri-duminică, pentru ca studenții să nu lipsească de la activitățile didactice obișnuite.

Poziționarea montană a acestora va permite organizarea în cadrul taberelor și a unor acțiuni de ecologizare (identificarea zonelor forestiere afectate și colectarea deșeurilor). Participarea la aceste acțiuni de ecologizare poate dezvolta conștientizarea, responsabilitatea și abilitățile practice ale studenților din grupul țintă, implicându-i în protejarea mediului și în formarea lor ca cetățeni responsabili și activi în comunitate.